Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Aptitude, Learning, and Instruction
Volume 1: Cognitive Process Analyses of Aptitude
von Pat-Anthony Federico, William E. Montague, Richard E. Snow
Verlag: Routledge
Reihe: Aptitude, Learning and Instruction
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-75590-4
Erschienen am 31.05.2023
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 567 Gramm
Umfang: 374 Seiten

Preis: 54,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Richard E. Snow, Pat-Anthony Federico, William E. Montague



Foreword. Acknowledgements. 1. Adaptive Instruction: Trends and Issues Pat-Anthony Federico 2. Aptitude Processes Richard E. Snow 3. Information-Processing Abilities Andrew M. Rose 4. The Foundations of Verbal Comprehension Earl Hunt 5. Component Skills in Reading: Measurement of Individual Differences Through Chronometric Analysis John R. Frederiksen 6. Discussion: Aptitude Processes, Theory, and the Real World John B. Carroll 7. Spatial Information Processing: Strategies for Research Lynn A. Cooper 8. Components of Inductive Reasoning James E. Pellegrino and Robert Glaser 9. Deductive Reasoning Robert J. Sternberg, Martin J. Guyote, and Margaret E. Turner 10. A Cognitive-Style Approach to Metaphoric Thinking Nathan Kogan 11. Discussion: Maps, Models, Methods, and Metaphors Richard E. Snow 12. Independent Process Analyses of Aptitude-Treatment Interactions Robert C. Calfee and Larry V. Hedges 13. Cognitive Learning Strategies and Dualities in Information Processing Joseph W. Rigney. Author Index. Subject Index.



Originally published in 1980, the papers in this collection are generally addressed to three broad areas. One area is concerned with individual differences information processing. The second area focuses on the structural aspects of learning and performance. And the third area is aimed at the management of instruction.


andere Formate
weitere Titel der Reihe