Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
The Routledge Companion to New Cinema History
von Daniel Biltereyst, Richard Maltby, Philippe Meers
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-65957-8
Erschienen am 30.09.2020
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 173 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 794 Gramm
Umfang: 436 Seiten

Preis: 59,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The Routledge Companion to New Cinema History presents the most recent approaches and methods in the study of the social experience of cinema, from its origins in vaudeville and travelling exhibition to the multiplexes of today.



Daniel Biltereyst is Professor in Film and Media Studies at Ghent University, Belgium, where he is also director of the Centre for Cinema and Media Studies (CIMS). His work deals with issues of media historiography, media controversy, and audience's media engagements.

Richard Maltby is Matthew Flinders Distinguished Professor of Screen Studies at Flinders University, South Australia. A Fellow of the Australian Academy of the Humanities, he has published extensively on the cultural history of Hollywood, and has edited seven books on the history of cinema audiences, exhibition, and reception.

Philippe Meers is Professor in Film and Media Studies at the University of Antwerp, Belgium, where he chairs the Center for Mexican Studies and is deputy-director of the Visual and Digital Cultures Research Center (ViDi). He has published widely on historical and contemporary film culture and audiences.


andere Formate