Bücher Wenner
Arno Geiger liest in der Marienkirche
12.11.2024 um 19:30 Uhr
Religion in the Media Age
von Stewart M. Hoover
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-64937-1
Erscheint im Februar 2025
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B]
Umfang: 390 Seiten

Preis: 47,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel ist noch nicht erschienen. Gerne können Sie den Titel jetzt schon bestellen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

47,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Religion in the Media Age remains an exciting assessment of the state of modern religiosity. Drawing on fascinating research into household media consumption, Stewart M. Hoover charts the way in which media and religion intermingle and collide in the cultural experience of media audiences.



Stewart M. Hoover is Professor Emeritus of Media Studies in the College of Media, Communication, and Information,at the University of Colorado, Boulder, where he funded and is Director Emeritus of the Center for Media, Religion and Culture.



Series Editor Preface Acknowledgements Introduction 1. What This Book Could be About 2. From Medium to Meaning: The Evolution of Theories About Media, Religion, and Culture 3. Media and Religion in Transition 4. Articulating Life and Culture in the Media Age: Plausible Narratives of the Self 5. Reception of Religion and Media 6. Cultural Objects and Religious Identity Among Born-Agains and Mainstream Believers 7. Cultural Objects and Religious Identity Among Metaphysical Believers, Dogmatists, and Secularists 8. Representing Outcomes 9. Media and Public Religious Culture Post-09/11/01 and Post-11/2/04 and Onward to 01/06/21 10. Conclusion: What is Produced? Appendix: Notes on Method Notes Bibliography Index