Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Cinema Studies
The Key Concepts
von Susan Hayward
Verlag: Routledge
Reihe: Routledge Key Guides
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-64636-3
Auflage: 6. Auflage
Erschienen am 30.09.2022
Sprache: Englisch
Format: 222 mm [H] x 145 mm [B] x 40 mm [T]
Gewicht: 980 Gramm
Umfang: 684 Seiten

Preis: 203,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

Preface, how to use the book and acknowledgements

List of key concepts

THE KEY CONCEPTS

Bibliography

Index of films

Name index

Subject index



Susan Hayward is Emerita Professor of Cinema Studies at the University of Exeter. Her publications include Luc Besson (1998), French National Cinema (second edition, 2005), Simone Signoret: The Star as Cultural Sign (2004), Les Diaboliques (2005), Nikita (2010), French Costume Drama of the 1950s: Fashioning Politics (2010), Film Ecology: Defending the Biosphere - Doughnut Economics and Film Theory and Practice (2020) and Ecology Documentaries: Their Function and Value Seen Through the Lens of Doughnut Economics (2021).



Now in its sixth edition, this essential guide for students provides accessible definitions of a comprehensive range of genres, movements, world cinemas, theories and production terms.
This fully revised and updated book includes new topical entries that explore areas such as film and the environmental crisis; streaming and new audience consumption; diversity and intersectionality; questions related to race and representation; the Black Lives Matter movement; and New Wave Cinemas of Eastern European countries. Further new entries include accented/exilic cinema, border-cinema, the oppositional gaze, sonic sound and Black westerns. Existing entries have been updated, including discussion of #MeToo, and more contemporary film examples have been added throughout.
This is a must-have guide for any student starting out on this fascinating area of study and arguably the greatest art form of modern times.


andere Formate
weitere Titel der Reihe