Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Entrepreneurship in China
von Keming Yang
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-60373-1
Erschienen am 30.06.2020
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 406 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 64,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

64,90 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (PDF) 54,49 €
zum E-Book (EPUB) 54,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Keming Yang, Dr, School of Applied Social Sciences, University of Durham, UK



The emergence of China as a major world economy is of great importance to the global political economy and to international business. There has been much research on the macro level of institutional reform but little detailed work on the grassroots level of entrepreneurship in China. This innovative book addresses this gap by investigating how an economic system dominated by central plans, communist ideologies and suppressing bureaucracies could generate such energy from the bottom of society, fuelling the country's economic growth. Keming Yang's theory of entrepreneurship is based on two interrelated concepts: double entrepreneurship and institutional holes. He argues that the two concepts bridge a gap between the neo-classical institutionalism of economic development and entrepreneurship studies that emphasize individual choice. The rigorous theoretical framework is supported by substantial empirical research, offering statistical analyses of survey data as well as detailed case studies. This timely book will appeal to an interdisciplinary readership in sociology, economics, business studies and Chinese and Asian Studies.


andere Formate