Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Pedagogy And The Politics Of Hope
Theory, Culture, And Schooling: A Critical Reader
von Henry Giroux
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-31719-5
Erschienen am 28.08.2019
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 598 Gramm
Umfang: 306 Seiten

Preis: 202,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 4. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Henry A. Giroux is a professor at the School of Education at Pennsylvania State University.



Part 1 Theoretical Foundations for Critical Pedagogy -- Schooling and the Culture of Positivism: Notes on the Death of History -- Culture and Rationality in Frankfurt School Thought: Ideological Foundations for a Theory of Social Education -- Ideology and Agency in the Process of Schooling -- Authority, Intellectuals, and the Politics of Practical Learning -- Part 2 Critical Pedagogy in the Classroom -- Radical Pedagogy and the Politics of Student Voice -- Border Pedagogy in the Age of Postmodernism -- Disturbing the Peace: Writing in the Cultural Studies Classroom -- Part 3 Contemporary Concerns -- Rethinking the Boundaries of Educational Discourse: Modernism, Postmodernism, and Feminism -- Insurgent Multiculturalism and the Promise of Pedagogy -- Public Intellectuals and the Culture of Reaganism in the 1990s



This book explores the theoretical framework for conceptualizing and implementing the author's version of critical pedagogy. It presents a number of contemporary traditions and issues, including modernism, postmodernism, and feminism, and discusses the matter of cultural difference in the classroom.


andere Formate