Bücher Wenner
Steffen Kopetzky liest aus Atom (Premierenlesung)
11.03.2025 um 19:30 Uhr
The Evolution of School Disturbance in America
Colonial Times to Modern Day
von Gordon A. Crews, M. Reid Counts
Verlag: Praeger
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-275-95842-8
Erschienen am 01.01.1997
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 405 Gramm
Umfang: 168 Seiten

Preis: 83,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

83,50 €
merken
zum E-Book (PDF) 67,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

GORDON A. CREWS is an Associate Professor in the Department of Criminal Justice at Marshall University in Huntington, Kansas.
M. REID COUNTS is an Assistant Professor at Western Carolina University in North Carolina.
Both have published journal articles relating to criminal justice.



Preface
Acknowledgments
Introduction
School Disturbance in American Society
Colonial Period: 1600-1780
Early National Period: 1780-1830
Common School Period: 1830-1860
Progressive School Period: 1860-1960
Kaleidoscopic Period: 1960-Present
Possible Solutions to School Disturbance in the United States
Continuing Issues in School Disturbance
Bibliography
Index



This work is a cross-sectional analysis of school disturbance as it has evolved from the inception of schools in colonial America. In their introduction, the authors provide a general overview of American school disturbance, the extent of their disturbances, and possible causes. They then examine the topic in detail, with chapters on disturbances in the Colonial period, the Early National period, the Common School period, the Progressive period, and the Kaleidoscopic period.
By examining how school disturbances relate to social and educational developments, Crews and Counts provide a valuable research and teaching tool for courses in criminal justice foundations, juvenile issues, and educational foundations.


andere Formate