Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
What We Know about Emotional Intelligence
How It Affects Learning, Work, Relationships, and Our Mental Health
von Moshe Zeidner, Gerald Matthews, Richard D. Roberts
Verlag: MIT Press
Hardcover
ISBN: 978-0-262-51757-7
Erschienen am 10.02.2012
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 664 Gramm
Umfang: 462 Seiten

Preis: 29,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

29,90 €
merken
zum E-Book (EPUB) 31,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Emotional intelligence (or EI)--the ability to perceive, regulate, and communicate emotions, to understand emotions in ourselves and others--has been the subject of best-selling books, magazine cover stories, and countless media mentions. It has been touted as a solution for problems ranging from relationship issues to the inadequacies of local schools. But the media hype has far outpaced the scientific research on emotional intelligence. In What We Know about Emotional Intelligence, three experts who are actively involved in research into EI offer a state-of-the-art account of EI in theory and practice. They tell us what we know about EI based not on anecdote or wishful thinking but on science. What We Know about Emotional Intelligence looks at current knowledge about EI with the goal of translating it into practical recommendations in work, school, social, and psychological contexts.



Moshe Zeidner is Professor of Educational Psychology and Human Development at the University of Haifa.
Gerald Matthews is Professor of Psychology at the University of Cincinnati.
Richard D. Roberts is Principal Research Scientist at the Center for New Constructs, Educational Testing Service.


andere Formate