Bücher Wenner
Bianca Iosivoni liest aus "Bad Vibes"
01.03.2025 um 19:30 Uhr
Making Games
The Politics and Poetics of Game Creation Tools
von Stefan Werning
Verlag: MIT Press Ltd
Reihe: Playful Thinking
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-262-04483-7
Erschienen am 16.02.2021
Sprache: Englisch
Format: 208 mm [H] x 138 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 334 Gramm
Umfang: 176 Seiten

Preis: 31,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 12. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

31,00 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (EPUB) 26,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

An argument that production tools shape the aesthetics and political economy of games as an expressive medium.
In Making Games, Stefan Werning considers the role of tools (primarily but not exclusively software), their design affordances, and the role they play as sociotechnical actors. Drawing on a wide variety of case studies, Werning argues that production tools shape the aesthetics and political economy of games as an expressive medium. He frames game-making as a (meta)game in itself and shows that tools, like games, have their own "procedural rhetoric" and should not always be conceived simply in terms of optimization and best practices.



On Thinking Playfully
Introduction
Chapter I: Making Sense of Tools
Chapter II: Tool Essays: From Tool Fandom and Aesthetic Ecosystems to the Evolution of Tool Affordances
Chapter III: A Call for Evocative Tool Design: Game Creation as...
Acknowledgements
Notes
References
Index


andere Formate
weitere Titel der Reihe