Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
New Francophone African and Caribbean Theatres
von John Conteh-Morgan
Verlag: Indiana University Press
Reihe: African Expressive Cultures
Taschenbuch
ISBN: 978-0-253-22226-8
Erschienen am 03.08.2010
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 340 Gramm
Umfang: 230 Seiten

Preis: 25,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

25,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

New Francophone African and Caribbean Theatres places these theatres at the heart of contemporary debates on global cultural and political practices and offers a more finely tuned understanding of performance in diverse diasporic networks.



Acknowledgments
Preface by John Conteh-Morgan and Dominic Thomas
Introduction: Instrumentalizing Performance and the Francophone Postcolonial Performative
1. Cultural Trauma and Ritual Re-membering: Werewere Liking's Les mains veulent dire
2. The Dramatist as Epic Performer: Eugène Dervain's Saran, ou La reine scélérate
3. The Power and the Pleasures of Dramatized Narrative: Bernard Zadi Zaourou's La guerre des femmes
4. Theatre as Writing and Voice: Patrick Chamoiseau's Manman Dlo contre la fée Carabosse
5. Tradition Instrumentalized: Elie Stephenson's O Mayouri
6. Militariat Grotesqueries and Tragic Lament: Tchicaya U Tam'si's Le destin glorieux du Maréchal Nnikon Nniku, prince qu'on sort and Le bal de Ndinga
7. From the Grotesque to the Fantastic: Sony Labou Tansi's Qui a mangé Madame d'Avoine Bergotha?
8. Exile and the Failure of the Nation; or, Diasporic Subjectivity from Below: Simone Schwarz-Bart's Ton beau capitaine
Conclusion: Francophone Theatres in the Age of Globalization
References
Index



John Conteh-Morgan (1948-2008) was Professor in the Department of French and Italian at the Ohio State University. He is author of Theatre and Drama in Francophone Africa and editor (with Tejumola Olaniyan) of African Drama and Performance (IUP, 2004).
Dominic Thomas is Chair of the Department of French and Francophone Studies and Professor of Comparative Literature at the University of California, Los Angeles. He is author of Nation-Building, Propaganda, and Literature in Francophone Africa (IUP, 2002) and Black France (IUP, 2006).


weitere Titel der Reihe