Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Advertising, Commercial Spaces and the Urban
von Anne M. Cronin
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: Consumption and Public Life
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-230-28301-5
Auflage: 2010
Erschienen am 28.07.2010
Sprache: Englisch
Umfang: 215 Seiten

Preis: 53,49 €

Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

ANNE CRONIN is Senior Lecturer in the Sociology Department at Lancaster University, UK. She has previously published Advertising Myths, Advertising and Consumer Citizenship, and Consuming the Entrepreneurial City (co-edited).



Introducing Commercial Spaces The Industry and the City: Knowledge Practices as Commercial Experiments Mobility, Market Research and Commercial Aesthetics The Commodity Rhythms of Urban Space Fabulating Commercial Spaces: Mediation, Texts, and Perception Perceiving Urban Change in Detroit and Manchester: Space, Time and the Virtual The Commercial Vernacular of Advertising: Public Space, Commercialisation and Public Address



Providing a detailed account of contemporary outdoor advertising and its relationship with urban space, this book examines what the outdoor advertising industry tells us about the commercial production of urban space, what industry practices reveal about contemporary capitalism, and how ads and billboard structures interface with spaces of the city


andere Formate
weitere Titel der Reihe