Bücher Wenner
Arno Geiger liest in der Marienkirche
12.11.2024 um 19:30 Uhr
A Deleuzian Approach to Curriculum
Essays on a Pedagogical Life
von J. Wallin
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Reihe: Education, Psychoanalysis, and
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-230-10400-6
Auflage: 2010 edition
Erschienen am 19.01.2011
Sprache: Englisch
Format: 211 mm [H] x 145 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 358 Gramm
Umfang: 218 Seiten

Preis: 118,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This work examines the impoverished image of life presupposed by the legacy of transcendent and representational thinking that continues to frame the limits of curricular thought. Analyzing the ways in which modern institutions colonize desire and overdetermine the life of its subject, this book draws upon the anti-Oedipal philosophy of Gilles Deleuze, revolutionary artistic practice, and an unorthodox curriculum genealogy to rethink the pedagogical project as a task of concept creation for the liberation of life and instantiation of a people yet to come. This book invites academics, artists, and graduate students to engage the contemporary struggles of curriculum theory, educational philosophy, and pedagogical practice with a new set of conceptual tools for thinking radical difference.



JASON WALLIN Assistant Professor of Curriculum Studies in Youth and Media Education at the University of Alberta, Canada.



Preface: What is Currere? The Conceptual Powers of Currere The Illusion of Transcendence and the Ontology of Immanence Powers of the False and the Problematics of the Simulacrum Becoming-Nomad Becoming-Music: The Refrain, Rhizome, Improvisation and Instrumentalism Uncertain Games I'm Not There: The Cinematic Time-Image, Cultural Curriculum Studies, and the Political Arts of an Untimely Subject Making a Holey Curriculum: Untimeliness, Unhomeliness and the Schizophrenic Potential of the ANOMAL Strange Contraptions and Queer Machine


andere Formate
weitere Titel der Reihe