Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Diachronic Syntax
von Ian Roberts, Ian G. Roberts
Verlag: OUP Oxford
Hardcover
ISBN: 978-0-19-925398-2
Erschienen am 01.02.2007
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 894 Gramm
Umfang: 524 Seiten

Preis: 78,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 19. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

78,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book shows how the generative approach to linguistics may be used to understand how languages change. Ian Roberts explains how generative theory can throw light on central questions in historical linguistics, including word-order change, grammaticalization, and reanalysis. He examines the links between syntactic change and first-language acquisition and considers the effects of language contact. He provides numerous examples from a range of different languages,guides to further reading, and a comprehensive glossary. This is the ideal textbook introduction for students of syntactic change.



Ian Roberts is Professor of Linguistics at the University of Cambridge. He obtained his PhD at the University of Southern California in 1985. He has held chairs at the University of Wales, Bangor, and at the University of Stuttgart. His books include The Representation of Implicit and Dethematized Subjects (FORIS, 1987), Verbs and Diachronic Syntax (Kluwer, 1993), Comparative Syntax (Edward Arnold, 1996), Syntactic Change (CUP, 2003, with Anna Roussou), and Principles and Parameters in a VSO Language: A Case Study in Welsh (OUP, 2005).