Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
Health and the Good Society
Setting Healthcare Ethics in Social Context
von Alan Cribb
Verlag: Oxford University Press
Reihe: Issues in Biomedical Ethics
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-924273-3
Erschienen am 08.12.2005
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 535 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 71,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

71,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

  • Part I. The Evolving Value Field of Healthcare

  • 1: The Diffusion of the Public Health Agenda

  • 2: Producing the Goods: Health, Welfare, and Well-being

  • 3: Participation in Health Decisions: Patient and Community Empowerment

  • Part II. Health Policy Ethics

  • 4: Health Promotion and the Good Society

  • 5: The Distribution of Health and Healthcare

  • 6: Responsibility for Health

  • Part III. Institutions and Vocations

  • 7: Professional Ethics in Context

  • 8: Managing Healthcare: Making or breaking healthcare goods?

  • 9: The Boundaries of Professional Legitimacy

  • Part IV. Education, Ethics, and Agenda Setting

  • 10: Rethinking Health Education

  • 11: Towards a Socially Reflexive Healthcare Ethics

  • 12: Making the Health Agenda



What is health policy for? In Health and the Good Society, Alan Cribb addresses this question in a way that cuts across disciplinary boundaries. His core argument is that biomedical ethics should draw upon public health values and ethics; specifically, he argues that everybody has some share of responsibility for health, including a responsibility for promoting greater health equality. In the process, Cribb argues for a major rethink of the whole project of health education.


weitere Titel der Reihe