Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Semantics of Aesthetic Judgements
von James O Young
Verlag: Oxford University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-871459-0
Erschienen am 02.04.2017
Sprache: Englisch
Format: 223 mm [H] x 141 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 433 Gramm
Umfang: 228 Seiten

Preis: 94,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

94,00 €
merken
zum E-Book (PDF) 59,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Are aesthetic judgements simply expressions of personal preference? If two people disagree about the beauty of a painting are both judgements valid or can someone be mistaken about the aesthetic value of an artwork? This volume brings together some of the leading philosophers of art and language to debate the status of aesthetic judgements.



  • Introduction

  • 1: Louise McNally and Isidora Stojanovic: Aesthetic Adjectives

  • 2: Dan López de Sa: Making Beautiful Truths

  • 3: Dominic McIver Lopes: Disputing Taste

  • 4: Tim Sundell: Aesthetic Negotiation

  • 5: David Davies: The Semantics of Sibleyan Aesthetic Judgements

  • 6: Berit Brogaard: A Framework for Aesthetic Expressions

  • 7: Elisabeth Schellekens: Value Judgements and Standards of Normative Assessment

  • 8: Michael J. Raven: Against the Semantic Orientation towards Aesthetic Judgements

  • 9: Carl Matheson: We Really Shouldn't Be Having this Conversation: Rational Disengagement in Science and in Art



James O. Young, FRSC, is Professor of Philosophy at the University of Victoria. He works on both philosophy of language and philosophy of art and is the author of Global Anti-realism (1995), Art and Knowledge (2001), Cultural Appropriation and the Arts (2008), Critique of Pure Music (2014) and over 50 articles in refereed journals. His most recent book is a translation of Charles Batteux's The Fine Art Reduced to a Single Principle (2015).


andere Formate