Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Romanticism and the Self-Conscious Poem
von Michael O'Neill
Verlag: OUP Oxford
Hardcover
ISBN: 978-0-19-812285-2
Erschienen am 01.07.1997
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 191 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 665 Gramm
Umfang: 356 Seiten

Preis: 236,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

236,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book explores the "self-conscious poem" - that is, a poem concerned with poetry that displays awareness of itself as poetry - in the work of the major Romantic poets, Blake, Wordsworth, Coleridge, Byron, Shelley, and Keats. Michael O'Neill's readings freshly illuminate the imaginative distinction of many famous and often-studied poems, and revalue less regarded works. An extended coda looks at some post-Romantic poets, particularly Yeats, Stevens, Auden, and Clampitt, in the light of the book's central theme.



Michael O'Neill lives on a farm in Sounthern Ontario with his wife and best friend Kerri. A father, farmer, plumber and, now, has turned to his passion as an avid writer. Watch for future works!



  • Acknowledgements

  • Note on Texts and Abbreviations

  • Introduction

  • PART I. The First Generation

  • 1.: And I staind the water clear: Blake

  • 2.: The words he uttered . . .: Wordsworth

  • 3.: That done in air: Coleridge

  • PART 2. The Second Generation

  • 4.: A being more intense: Byron

  • 5.: The mind which feeds this verse: Shelley (1)

  • 6.: The sensitive plant: Evaluation and the Self-Conscious Poem: Shelley (2)

  • 7.: The reading of an ever-changing tale: Keats (1)

  • 8.: Writing and History in Hyperion and The Fall of Hyperion: Keats (2)

  • CODA. The Post-Romantic Self-Conscious Poem

  • 9.: Yeats and Stevens: Two Versions of Post-Romantic Self-Consciousness

  • 10.: Making and Faking: W. H. Auden

  • 11.: The knowledge of contrast, feeling for light and shade: Amy Clampitt's Voyages: A Homage to John Keats

  • Biobliography

  • Index