Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Scars of Conquest/Masks of Resistance
The Invention of Cultural Identities in African, African-American, and Caribbean Drama
von Tejumola Olaniyan
Verlag: Oxford University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-509405-3
Erschienen am 22.06.1995
Sprache: Englisch
Format: 238 mm [H] x 162 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 531 Gramm
Umfang: 208 Seiten

Preis: 143,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

This original work redefines and broadens our understanding of the drama of the English-speaking African diaspora. Looking closely at the work of Amiri Baraka, Nobel prize-winners Wole Soyinka and Derek Walcott, and Ntozake Shange, the author contends that the refashioning of the collective
cultural self in black drama originates from the complex intersection of three discourses: Eurocentric, Afrocentric, and Post-Afrocentric.
From blackface minstrelsy to the Trinidad Carnival, from the Black Aesthetic to the South African Black Consciousness theatres and the scholarly debate on the (non)existence of African drama, Olaniyan cogently maps the terrains of a cultural struggle and underscores a peculiar situation in which
the inferiorization of black performance forms is most often a shorthand for subordinating black culture and corporeality.
Drawing on insights from contemporary theory and cultural studies, and offering detailed readings of the above writers, Olaniyan shows how they occupy the interface between the Afrocentric and a liberating Post-Afrocentric space where black theatrical-cultural difference could be envisioned as a
site of multiple articulations: race, class, gender, genre, and language.


andere Formate