Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
Democracy of Sound
Music Piracy and the Remaking of American Copyright in the Twentieth Century
von Alex Sayf Cummings
Verlag: Oxford University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-067511-0
Erschienen am 01.03.2017
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 468 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 32,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

  • Introduction

  • Part One: The Birth and Growth of Piracy, 1877-1955

  • 1. Music, Machines, and Monopoly

  • 2. Collectors, Con Men, and the Struggle for Property Rights

  • 3. Piracy and the Rise of New Media

  • Part Two: The Legal Backlash, 1945-1998

  • 4. Counterculture, Popular Music, and the Bootleg Boom

  • 5. The Criminalization of Piracy

  • 6. Deadheads, Hip Hop, and the Possibility of Compromise

  • 7. The Global War on Piracy

  • Conclusion: Piracy as Social Media

  • Notes

  • Index



Alex Sayf Cummings is Assistant Professor of History at Georgia State University.



It was a time when music fans copied and traded recordings without permission. An outraged music industry pushed Congress to pass anti-piracy legislation. Yes, that time is now; it was also the era of Napster in the 1990s, of cassette tapes in the 1970s, of reel-to-reel tapes in the 1950s, even the phonograph epoch of the 1930s. Piracy, it turns out, is as old as recorded music itself.


andere Formate