Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
The Evolution of Educational Thought
Lectures on the formation and development of secondary education in France
von Emile Durkheim
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-56906-4
Erschienen am 16.11.2009
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 449 Gramm
Umfang: 386 Seiten

Preis: 70,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

First Published in 2005. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.



Emile Durkheim, Peter Collins



Part 1 one; Chapter 1 The history of secondary education in France; Chapter 2 The early Church and education (I); Chapter 3 The early Church and education (II); Chapter 4 The Carolingian Renaissance (I); Chapter 5 The Carolingian Renaissance (II); Chapter 6 The origins of the universities; Chapter 7 The birth of the University; Chapter 8 The meaning of the word universitas; Chapter 9 The arts faculty; Chapter 10 The colleges (concluded); Chapter 11 Teaching at the arts faculty; Chapter 12 The teaching of dialectic in the universities; Chapter 13 Dialectic and debate; Chapter 14; Conclusions regarding the University; Part 2 two; Chapter 15 The Renaissance (I); Chapter 16 The Renaissance (II); Chapter 17 Educational theory in the sixteenth century; Chapter 18 The educational thought of the Renaissance; Chapter 19 The Jesuits (I); Chapter 20 The Jesuits (II); Chapter 21 The Jesuits' system and that of the University; Chapter 22; Conclusion on classical education; Chapter 23 The educational theory of the Realists; Chapter 24 The Revolution; Chapter 25 Variations in the curriculum in the nineteenth century; Chapter 26; Conclusion (I); Chapter 27; Conclusion (II);


andere Formate