Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Desire in Chromatic Harmony
A Psychodynamic Exploration of Fin de Siecle Tonality
von Kenneth M. Smith
Verlag: Oxford University Press Inc
Reihe: Oxford Studies in Music Theory
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-775220-3
Erschienen am 23.11.2023
Sprache: Englisch
Format: 155 mm [H] x 236 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 524 Gramm
Umfang: 360 Seiten

Preis: 33,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Kenneth M. Smith is Professor of Music Theory at University of Liverpool and serves as Vice President of the Society for Music Analysis. He is the author of Skryabin, Philosophy and the Music of Desire and co-editor of The Routledge Companion to Popular Music Analysis.



  • Acknowledgements

  • Preface

  • Chapter 1: A Linguistic Theory of Chromatic Harmonic Substitution and Progression in the Diatonic Unconscious

  • Chapter 2: Romantic Provenance

  • Chapter 3: Transcending Root Motion: Productive Death Drives and Cybernetic Cycles in Charles Ives and Aaron Copland

  • Chapter 4: Karol Szymanowski's Dominant Drive Model and the Excess of the Cycle

  • Chapter 5: Tragedy and the Gaze of the Living Dead: Functional Harmonic Rotation in Strauss's Elektra

  • Chapter 6: The Thanatonic and the Hexatonic: Repetition, Mourning, and "Mother" in Suk's Asrael

  • Chapter 7: When Octatonic and Hexatonic Collide: Skryabin's Accelerationist Last Piano Sonata

  • Epilogue: The Way Forwards (and Backwards)

  • Bibliography



In Desire in Chromatic Harmony, Kenneth Smith reveals how composers used chromatic and dissonant chord progressions to mirror the psychological tension and complexity found in the work of psychoanalytic writers.


andere Formate
weitere Titel der Reihe