Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
Studies in Music with Text
von David Lewin
Verlag: Oxford University Press
Reihe: Oxford Studies in Music Theory
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-539703-1
Erschienen am 01.11.2009
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 638 Gramm
Umfang: 422 Seiten

Preis: 50,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

David Lewin taught composition at UC Berkeley and at SUNY Stony Brook, and later taught music theory at Yale and Harvard Universities. His music-theoretic writings include many articles and two previous books: Generalized Musical Intervals and Transformations (1987), and Musical Form and Transformation (1993). He was the recipient of honorary degrees from the University of Chicago and from the New England Conservatory of Music for his work in music theory.



  • 1.: Figaro's Mistakes

  • 2.: Musical analysis as stage direction

  • 3.: Crudel! perchè finora . . .

  • Postscript.

  • Section II

  • Introduction.

  • 4.: Music Theory, Phenomenology, and Modes of Perception

  • 5.: Auf dem Flusse: Image and Background in a Schubert Song

  • 6.: Ihr Bild

  • Section III

  • Introduction

  • 7.: Clara Schumann's Setting of "Ich stand"

  • 8.: R. Schumann's Anfangs wollt' ich: A study in Phrygian and modern minor

  • 9.: Auf einer Burg (In a fortress)

  • Section IV

  • Introduction

  • 10.: Amfortas's Prayer to Titurel and the Role of D in Parsifal: The Tonal Spaces of the Drama and the Enharmonic Cb/B

  • 11.: Some Notes on Analyzing Wagner: The Ring and Parsifal

  • 12.: Tristan-well-made-play and theater of passion; the teleology of functional tonality and the self-propagation of transformational atonality

  • Section V

  • 13.: Die Schwestern

  • Section VI

  • Introduction.

  • 14.: Women's Voices and the Fundamental Bass

  • 15.: Toward the Analysis of a Schoenberg Song (Op. 15, No. XI)

  • 16.: A Way into Schoenberg's Opus 15, Number 7

  • 17.: Vocal Meter in Schoenberg's Atonal Music, with a Note on a Serial Haupstimme

  • 18.: Moses und Aron: Some General Remarks, and Analytic Notes for Act I, Scene 1

  • Section VII

  • Introduction.

  • 19.: Some Problems and Resources of Music Theory



Throughout his career, David Lewin laboured to make even the most abstract theory speak to the experience of the ordinary listener. This book combines many of Lewin's classic articles on song and opera with newly drafted chapters on songs of Brahms, Robert Schumann, Clara Schumann, and Milton Babbitt. Bound together by Lewin's cogent insight, the resulting collection constitutes a major statement concerning the methodological problems associated with interpretationof texted music.


andere Formate
weitere Titel der Reihe